Het kruispunt wordt eenvoudiger, veiliger en groener
De blauwe stippel lijnen zijn de tramlijnen 2, 4 en 12 die over het kruispunt lopen. De groene stroken zijn groenstroken die nu tussen de wegen in liggen.
Wat wil jij graag veranderen aan het kruispunt? Hoe wordt het een eenvoudiger, veiliger, groener en prettiger plek?
Het grootste probleem van dit kruispunt is het gebrek aan controle. Er zijn, voor zover ik weet, geen flitspalen en er zijn te weinig handhavers aanwezig om o.a. hardrijders en geluidsoverlast te stoppen. Ook zie ik automobilisten en brommers met regelmaat over het fietspad aan de Loosduinseweg (tussen de Gaslaan en de Regentesselaan) rijden.
Tram 12 kan misschien beter een andere route krijgen.
Deze lijn kan vanaf het Paul Krugerplein beter doorlopen over de Dierenselaan, Apeldoornselaan en dan rechtsafslaan de Zuiderparklaan op en over de Valkenboslaan lopen tot deze weer aansluit op de Edisonstraat.
Dit zorgt voor ontlasting van verkeersdrukte op de Zevensprong en op zowel de Regentesselaan als de Beeklaan, welke in mijn ogen echt te smal zijn voor een tramlijn. De tram staat ook regelmatig vast bij De Gheijnstraat.
Een tramtunnel op dit kruispunt zou ideaal zijn. Dit zou een hoop drukte doen wegnemen. Helaas wordt nu al op de website aangegeven dat er geen ongelijkvloers kruispunt zal worden gerealiseerd.
Eventueel zou een goede rotonde/ovonde (met verkeerslichten) ook een optie kunnen zijn om zodoende de verkeersstroom beter te kunnen geleiden en tevens meer groen en zit-/ontmoetingsplaatsen aan te kunnen brengen.
30 km. per uur.
Eenbaansverkeer om de scheurhufters te ontmoedigen..
met "groene" water doorlatende ,korte ,hobbelige uitwijkstroken voor doorlaat zieken auto en brandweer .(geen parkeren)
Gras tussen de tramrails i.p.v. grind
Ik zou graag iets meer groen zien om de vervuiling die het drukste kruispunt van Den Haag een beetje te ontlasten. De cijfers van het Longfonds liegen er niet om. Dit gebied scoort bijna altijd hoger dan een 3. (Bron: longfonds.nl/gezondelucht/resultaat). Dit is niet goed voor de gezondheid van de omwonenden en kinderen, waarbij ik zou willen vragen om meer groen, of een manier om het verkeer een beetje te ontlasten. Ik zou niets veranderen aan de trams, deze zorgen voor minder auto's.
Beeklaan dicht maken thv noorderbeekstraat. Autoverkeer kan via de regentesselaan naar de loosduinseweg rijden. Ook de la reyweg dichtmaken thv lunterenstraat. Er zijn dan twee opties voor de autoverkeer om de loosduinsekade te bereiken, namelijk via paul krugerlaan of apeldoornselaan. De dichtgemaakt stukken wegen kunnen gebruikt worden om meer groen te zetten.
De la Reyweg, Apeldoornselaan en Regentesselaan alleen als inrit functioneren vanuit Loosduinsweg/-kade ipv beide richtingen. Degene die uit willen moeten dan omkeren en elders naartoe rijden. Beeklaan is al uitrit. Paul Krugerlaan moet beide richtingen vanwege oversteek tram 12 en winkelstraatomgeving. Dat scheelt al hoop oponthoud en de dichtgemaakte stukjes kunnen groen, bankjes, enz. voor komen.
Ik zou graag ook de snellere doorstroom op de Loosduinseweg/-kade beter wordt afgestemd met de verkeerslichten. Door enkele straten deels af te sluiten zou al helpen.
Het is een hoofdweg dus 50 km/uur. Ik zou wel graag flitspalen en/of handhaving willen zien op verkeersgedrag. 30 km/uur maken gaat hier denk ik niet op helpen.
Tram 2, 4 en 12; twee rijstroken per richting (vorm infrastructuur); asfalt tussen rails voor hulpdiensten hoeven hier niet veranderd te worden.
Wat mij betreft zou er veel meer gehandhaafd moeten worden. Flitspalen op snelheid en flitspalen op door rood rijden. Als geld geen rol zou spelen zou denk ik de tram ondergronds laten gaan een goede oplossing zijn. Rijgedrag van automobilisten is het grootste probleem, 30 weg met drempels zou mooi zijn!
Graag ruimere opstelmogelijkheden op de fietspaden, zodat meer fietsers tegelijk kunnen oversteken, en zodat kruisende fietsers niet gehinderd worden.
Geen volledig haakse aansluitingen, zodat fietsers beter kunnen invoegen.
Verkeerslichten zo afstellen dat fietsers niet twee of drie keer voor een rood licht moeten wachten.
Onderzoek of een grote rotonde ("ovonde") mogelijk is zodat verkeerslichten kunnen vervallen, eventueel met alleen lichten om de tram te laten passeren.
De vrije trambaan wordt niet door bussen gebruikt, dus er hoeft geen asfalt tussen de rails
Wat vindt je prettig aan het kruispunt zoals het nu is? Wat moet vooral zo blijven?
Het nieuw geplaatste groen is een leuke toevoeging. Helaas is de uitvoering hiervan niet zo fraai gedaan. Het valt te weinig op, mensen lopen er gewoon doorheen en er ligt nu al veel afval in. Ik zeg, meer groen maar dan wel op een goede manier aangebracht zodat het ook mooi blijft en functioneel is voor de bewoners rondom het kruispunt en de voorbijgangers.
Het is fijn dat er op meerdere gelegenheden de mogelijkheid is om over te steken. Maar misschien zou een rotonde hier ook uitkomst bieden.
Goed dat er groen is gekomen. Ik vind wel dat er verbetering moet komen op het onderhoud. Nu zit er afval in of de groen is geel geworden vanwege de hitte, dus voldoende water geven. Qua oversteekplaatsen zijn er genoeg.
Groenstukjes zijn leuk, maar minimaal onderhouden en liggen vol met afval.
Groene aankleding.
Nog wat woorden om aan de minimale 30 tekens te komen