Het Paul Krugerplein wordt veiliger en groener
Klik op de groene pijlen om naar de volgende afbeelding te gaan.
Rechts is een grote tramhalte voor lijn 6 en 12 tegenover de Basis E-markt. De rode lijnen zijn de fietspaden, de groene bollen zijn bomen op het plein en de groene vlakken op het plein zijn vakken voor planten. De gele bollen zijn de lantaarnpalen.
De afbeelding laat zien hoe het Paul Krugerplein er in de toekomst met een grote tramhalte voor lijn 6 en 12 en meer groen.
Nu zijn er aparte tramhaltes voor de tramlijnen 6 en 12 zonder zebrapad naar de tramhaltes.
Lees meer over onder andere parkeren en de tramhaltes op de pagina Basisplan. Klik hier als je je mening wilt geven over het Basisplan.
Wat vind jij goed of minder goed aan deze schetsen? Zijn er nog dingen die je mist? Stuur ze hier in!
Wat vind je goed aan deze schets?
Meer groen en aparte fietsstroken.
minder auto's op straat, maar denk voor bewoners eventueel aan een VAB. Toch de parkeerplaatsen, maar ondergronds. Het groen kan dan gewoon doorgaan
Ontmoedigen van auto's in de wijk. Er zijn te veel auto's voor het aantal inwoners, dus die minder ruimte geven is positief om mensen richting ruim aanwezige alternatieven voor de meestal korte afstanden te duwen.
Logisch om de fietsstrook voor de Albert Heijn achter het elektriciteitshuisje te laten lopen, en fijn dat daarmee plek voor laden en lossen ontstaat. Ook fijn dat er een goede oversteek en tramhalte op het plein komt. Daarmee wordt het echt weer het hart van de wijk.
Beter 1 grote halte , dan huidige situatie
Wat vind je minder goed of wat mis je in deze schets?
Er is een groot tekort aan parkeerplaatsen en jullie halen nog meer parkeerplaatsen weg. Jullie denken alleen aan de nieuwe rails voor de trem en fietspaden voor fietsers. De bewoners mogen het lekker uitzoeken waar ze gaan parkeren.
In Transvaal is nergens water. Op het pkl-plein kan het 's zomers erg heet worden (hittestress). Iets met water (een fontein oid), brengt water naar Transvaal en zou het plein verkoeling kunnen geven. In combinatie met het groen, kan het zo een aangenaam plein worden.
Het plein kan echt het hart van de wijk worden. Het moet daarom ook voor mensen met een handicap makkelijk zijn om over te steken (geen hoge stoepranden etc). Ook aandacht voor ontmoetingsplekken is belangrijk (mooie ronde banken).
Wat in de tekening niet overeenkomt met de praktijksituatie is de fietsstrook van Steijnlaan naar Karwei. Fietsers nemen hier een rechte oversteek, en het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze een afremmende bocht nemen.
Klik op de kaart en bekijk de andere plekken.