Spring naar inhoud
Kies een andere plek

Paul Krugerplein

Het Paul Krugerplein wordt veiliger en groener

De drie haltes die er nu zijn worden straks samen een halte in het midden van de Paul Krugerlaan aan het Paul Krugerplein tegenover de Basis-E-markt. De nieuwe oversteekplekken zorgen ervoor dat het makkelijker en veiliger is om over te steken. Op het Paul Krugerplein is nu niet veel groen aanwezig. Het plein kan veel groener worden met bomen en planten.

Bekijk de afbeeldingen

Klik op de groene pijlen om naar de volgende afbeelding te gaan.

  • Afbeelding 1 van 3: Ontwerp van het Paul Krugerplein

    Rechts is een grote tramhalte voor lijn 6 en 12 tegenover de Basis E-markt. De rode lijnen zijn de fietspaden, de groene bollen zijn bomen op het plein en de groene vlakken op het plein zijn vakken voor planten. De gele bollen zijn de lantaarnpalen.

  • Afbeelding 2 van 3: Toekomstbeeld Paul Krugerplein

    De afbeelding laat zien hoe het Paul Krugerplein er in de toekomst met een grote tramhalte voor lijn 6 en 12 en meer groen.

  • Afbeelding 3 van 3: Paul Krugerlaan vanaf de kant van Basis E-markt

    Nu zijn er aparte tramhaltes voor de tramlijnen 6 en 12 zonder zebrapad naar de tramhaltes.

Wat zijn de kenmerken?

  • In het midden van het plein komt één grote tramhalte
  • Er komt een zebrapad voor voetgangers naar de tramhalte
  • Langs het plein komen aparte fietsstroken komen voor fietsers.

Waar kun je over meepraten?

  • : Meepraten over wat voor soort groen er op het plein moet komen
  • Meepraten over waar de oversteekplaatsen komen
  • Meepraten over de inrichting van de stoepen met bijvoorbeeld bankjes, prullenbakken, fietsenrekken
  • Meepraten over wat jij nog mist in dit ontwerp

Welke dingen zijn al besloten?

  • Drie tramhaltes worden samen een grote halte in het midden van de straat
  • Oversteken wordt makkelijker
  • De grote tramhalte wordt toegankelijk voor mindervaliden
  • Op de plek van de tramhalte in de Steijnlaan komt een laad- en losplaats
  • De straat wordt veiliger voor fietsers en voetgangers

Lees meer over onder andere parkeren en de tramhaltes op de pagina Basisplan. Klik hier als je je mening wilt geven over het Basisplan. 

Geef je mening

Wat vind jij goed of minder goed aan deze schetsen? Zijn er nog dingen die je mist? Stuur ze hier in!

Voordelen

Wat vind je goed aan deze schets?

| 11 februari 2023 11:47

Meer groen en aparte fietsstroken.



| 14 februari 2023 09:58

minder auto's op straat, maar denk voor bewoners eventueel aan een VAB. Toch de parkeerplaatsen, maar ondergronds. Het groen kan dan gewoon doorgaan



| 27 maart 2023 21:27

Ontmoedigen van auto's in de wijk. Er zijn te veel auto's voor het aantal inwoners, dus die minder ruimte geven is positief om mensen richting ruim aanwezige alternatieven voor de meestal korte afstanden te duwen.



| 16 februari 2023 08:44

Logisch om de fietsstrook voor de Albert Heijn achter het elektriciteitshuisje te laten lopen, en fijn dat daarmee plek voor laden en lossen ontstaat. Ook fijn dat er een goede oversteek en tramhalte op het plein komt. Daarmee wordt het echt weer het hart van de wijk.



| 30 maart 2023 21:44

Beter 1 grote halte , dan huidige situatie



Nadelen

Wat vind je minder goed of wat mis je in deze schets?

| 12 februari 2023 05:29

Er is een groot tekort aan parkeerplaatsen en jullie halen nog meer parkeerplaatsen weg. Jullie denken alleen aan de nieuwe rails voor de trem en fietspaden voor fietsers. De bewoners mogen het lekker uitzoeken waar ze gaan parkeren.



| 11 februari 2023 11:48

In Transvaal is nergens water. Op het pkl-plein kan het 's zomers erg heet worden (hittestress). Iets met water (een fontein oid), brengt water naar Transvaal en zou het plein verkoeling kunnen geven. In combinatie met het groen, kan het zo een aangenaam plein worden.



| 16 februari 2023 08:48

Het plein kan echt het hart van de wijk worden. Het moet daarom ook voor mensen met een handicap makkelijk zijn om over te steken (geen hoge stoepranden etc). Ook aandacht voor ontmoetingsplekken is belangrijk (mooie ronde banken).

Wat in de tekening niet overeenkomt met de praktijksituatie is de fietsstrook van Steijnlaan naar Karwei. Fietsers nemen hier een rechte oversteek, en het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze een afremmende bocht nemen.



Bekijk de andere ontwerpen

Klik op de kaart en bekijk de andere plekken. 

Nieuwsbrief

Krijg een e-mail als er nieuws is over dit project.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Deel deze pagina:

Login om verder te gaan

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief





Geef mij een nieuwe code

Annuleren