Veel bomen op het plein
Er komen veel bomen op het plein. Onder de bomen is in de schaduw plek voor groenvakken met planten en bankjes of terrassen. Daar kun je zitten.
Klik op de groene pijlen om naar de volgende afbeelding te gaan.
Zicht vanuit zijde van der Vennestraat
Loop verbinding van Halte bibliotheek naar de Hobbemastraat.
Loop verbinding vanuit halte lijn 6, 11 & 12 bij de bibliotheek naar entree Haagse Markt.
Oversteek vanuit Haagse Markt richting de Hobbemastraat.
Links op het plein ruimte voor ruime bus halte lijn 25.
Ruimte voor het maken van ruime perrons met fraaie overkapping.
Bekijk wat de plannen met elkaar gemeen hebben.
Wat vind jij goed of minder goed aan deze schets? Zijn er nog dingen die je mist? Stuur ze hier in!
Wat vind je goed aan deze schets?
Dit ontwerp heeft onze voorkeur omdat de bundeling van lijnen op één halte voor onze doelgroep (mensen met een beperking) het efficiënst is. Ook de looplijnen zijn helder.
1 tramhalte voor alle 3 de tramlijnen lijk mij het helderst, wel voorwaarde: dus veilige looproutes naar de perrons. nb ik vind alle schetsen moeilijk afleesbaar, en de plattegrond te klein om goed overzicht te hebben.
Veel groot groen ( bomen) . Let op veiligheid lopers en fietsers.
Fietspaden afbakenen zodat autos er niet op kunnen stoppen en/of parkeren en geen uitzwaaien de deuren over het fietspad.
Huiduge halte lijn 11 en 12 groot groen planten!
Viskraam, maistent en bloemen kiosk verplaatsen naar de Haagse markt. Niet op het nieuwe gecreëerde groen plein
Geen eetkramen op het plein. Er is al teveel aanbod van fastfood zaken,die erg vervuilend zijn in (plastic) verpakkingen. Handhaving en schoonvegen opschroeven naar elke marktdag buiten de Haagse markt op nieuwe plein, nieuw perron ism HTM. Ook daadwerkelijk handhaven!
Banken alleen met toezegging gemeente dagelijks schoonmaak ploeg.
Fietspaden nog onveilig van de Heemstraat de Hobbemastraat en Ruijsdael in. Autos kunnen er nog steeds op.
1 geheel. Groen. Lijkt iets overzichtelijker dan het huidige 'spaghetti square'. 1 duidelijk OV punt.
Zeer positief over dit ontwerp.
Ten opzichte van het andere schetsontwerp is het een voordeel dat de Ruijsdaelstraat wordt afgekoppeld en dat de bus over de Hobbemastraat rijdt. Zo wordt veel ruimte gewonnen voor voetgangers op de noordzijde van het plein. Zo kan de Ruijsdaelstraat worden afgewaardeerd tot 30 km/uur-straat (tenminste, als de hulpdiensten ook over de Hobbemastraat rijden) wat nodig is om de straat veilig te maken voor fietsers.
Als de tramhalte naast de bibliotheek ligt kan de halte Delftselaan worden opgeheven wat geld bespaart en reistijden verkort. Zorg er wel voor dat er een goede looproute is tussen de Delftselaan en de nieuwe halte.
Wellicht kan het westelijke perron van de oude halte worden ingericht als Biesieklette (als het perron breed genoeg is). De locatie is ideaal.
In dit ontwerp is de route tussen de Van der Vennestraat en de De Heemstraat veiliger voor fietsers dan in het andere ontwerp.
Wat vind je minder goed of wat mis je in deze schets?
de bomen staan in een strak Hollands ritme, het lijkt wel een leger! welk doel heeft dit? als gecombineerd met groen en fietsbeugels snap ik het....
De Hobbemastraat wordt drukker door het verplaatsen van buslijn 25 van de Ruijsdaelstraat naar de Hobbemastraat.
Ik vind dat het
Project gazastrook moet heten,
Delftselaan zal een sluiproute worden.
Er is een fietsstrook ingetekend op de zuidelijke rijbaan aan de westzijde van het Hobbemaplein. Op fietsstroken wordt vaak dubbelgeparkeerd. In de omgeving van de Haagse Markt zal dat nog vaker gebeuren. Om deze reden geen fietsstrook aanleggen maar een vrijliggend fietspad.
Klik op een plek op de kaart om een schets te bekijken.