We passen het spoor en de halte aan voor de nieuwe tram.
De tramhalte op de Brouwersgracht is niet geschikt voor de nieuwe tram, omdat de tramhalte te kort is. We maken de tramhalte langer, zodat de nieuwe tram hier straks kan stoppen.
Bovenaanzicht Brouwersgracht
Omdat de nieuwe tram langer is moet de tramhalte aangepast worden. De halte verschuift ten opzichte van de huidige locatie. Hierdoor moet de insteek voor auto’s naar de parallelweg aan de kant, met de even huisnummers, verplaatsen. De nieuwe halte verschuift iets, zodat de nieuwe tram de bocht naar de Prinsengracht goed kan maken.
De haltes worden nieuw. De haltes worden langer omdat de nieuwe tram langer is. De trams worden breed genoeg voor iemand met een rolstoel.
De haltes worden net zo hoog als de vloer van de nieuwe tram.
Aan iedere halte komt een helling voor iemand met een kinderwagen, rolstoel of rollator.
De gemeente geeft per onderwerp antwoorden op de reacties en vragen die zijn gesteld.
In het project worden de bestaande tramrails en haltes geschikt gemaakt voor de nieuwe tram. Ter plaatse van de Brouwersgracht is na verdere uitwerking in het ontwerp gebleken dat alleen aanpassingen nodig zijn aan de tramrails en halteperrons. De bocht naar de ventweg kan dus op dezelfde locatie blijven, zoals het nu al is. Dat verandert niet. Het project omvat geen grootschalige herinrichting van het openbaar gebied en daarom wordt de huidige inrichting van de Brouwersgracht niet aangepast.
De paralelleweg is niet ontworpen om het grote aantal auto’s van de middenrijbaan over te nemen. Dit zorgt voor problemen omdat het toenemende verkeer samen met de verkeersdrempels extra trillingen en geluidsoverlast veroorzaakt en de doorstroom vertraagt. In het project worden de bestaande tramrails en haltes geschikt gemaakt voor de nieuwe tram.
Bij Brouwersgracht is na verdere uitwerking in het ontwerp gebleken dat alleen aanpassingen nodig zijn aan de tramrails en halteperrons. Het project omvat geen grootschalige herinrichting van het openbaar gebied en daarom wordt de huidige inrichting van de Brouwersgracht niet aangepast.
Voor de komst van de nieuwe tram is een geluid- en trillingsonderzoek gedaan. Uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat er met de komst van de nieuwe tram geen toename van geluid en trillingen is in de Brouwersgracht.
Klik op de kaart en bekijk de andere ontwerpen.