Het middenstuk van het kruispunt is dicht voor auto's. Fietsers en voetgangers kunnen wel oversteken.
Klik op de groene pijlen om naar de volgende afbeelding te gaan. Bekijk de legenda voor meer uitleg bij de afbeeldingen.
In het midden loopt De La Reyweg. Aan de onderkant ligt de Terletstraat en aan de bovenkant de Kempstraat. De roze lijnen zijn fietspaden. De rode bollen zijn de bomen die we moeten kappen.
Vergroot de afbeeldingOp de Kempstraat en Terletstraat komt alleen een rijstrook voor verkeer dat rechtsaf slaat. Het is niet mogelijk voor auto’s om rechtdoor het kruispunt over te steken.
Vergroot de afbeeldingAan de linkerkant van de Terletstraat komt een fietspad. Dit fietspad komt in plaats van de bushalte. Er wordt nog gekeken naar een nieuwe locatie voor de bushalte. Aan de rechterkant vervallen de parkeerplaatsen.
Vergroot de afbeeldingDe rode bollen geven aan welke bomen we moeten kappen langs De La Reyweg en in de middenberg. Er kan niet meer geparkeerd worden langs De La Reyweg en in de middenberm.
Vergroot de afbeeldingEnkele meters verderop is het voor auto’s mogelijk om van de ene kant van De La Reyweg naar de andere kant te komen.
Vergroot de afbeeldingDe gemeente bepaalt op basis van (1) de stemmen (hoeveel bewoners en ondernemers zijn voor) en (2) de genoemde voor- en nadelen waarom welk basisontwerp wordt uitgewerkt. Ook onderzoeken we met een model of het verkeer op- en rondom het kruispunt niet vastloopt. Loopt het te veel vast? Dan is een ontwerp niet altijd geschikt.
Daarnaast kijken we naar een aantal uitgangspunten, zoals:
Op basis van het basisontwerp maken we meerdere varianten waar je eind juni 2023 op kan reageren.
beste buren, de bomen en parkeerplaatsen kunnen best op een andere rustige locatie terug komen.
we hebben genoeg parkeerplaatsen, we moeten ophouden met 2e, 3e ,4e en soms meerdere voertuigen per adres.
dit is een mooi voorbeeld, die mij bekend voorkomt als de valkenbosplein, al het verkeer komt tot rust, minder lawaai in de nachtelijke uren van racende voertuigen, de kans op ongelukken gaat drastische omlaag.
Dit ontwerp biedt de meeste voordelen voor al het autoverkeer
Een paar bomen meer of minder…Niemand is daar in geïnteresseerd.
Meest veilige en voor doorstroming beste oplossing.
Mooiste oplossing. Betere doorstroom voor auto's, en veiliger voor zowel fietsers, voetgangers als auto's. Wel is de route naar de scholen een zorgpunt, dat zijn elke spits veel auto's, in dit ontwerp kom je daar niet meer makkelijk vanuit Terletstraat en Kempstraat. Als al dat verkeer zich verplaats naar kruispunt Nunspeetlaan in die s-bocht heb je nog geen doorstroom en veiligheid en al dat autoverkeer in het wijkje zelf, dat maakt t er niet beter op voor bewoners.
Lange, uitgerekte rotonde
Met dit plan zorgt ervoor dat het verkeer rustiger wordt en de snelheid afneemt.
Voor de bus [HTM] moet een aparte bus sluis in het midden berm komen.
Op die manier hoeven ze er niet omheen te rijden.
Voor parkeerplekken zijn er garage in de wijk waar ze kunnen huren.
De bomen die verwijderd worden is maar beter ook ze geven toch overlast met name in de zomermaanden ze geven hardnekkige plakkerig hars op alle ramen.
Goed plan!!! Bomen mogen weg geven toch vervuiling. En het zorgt ervoor minder dat ze hard rijden.
Lekker de racebaan terletstraat-kempstraat onderbreken. Omdat het een vervelende route wordt is het misschien motiverend hier niet meer auto te rijden.
Minder parkeerplaatsen, slechtere doorstroom voor auto's. Beide positief voor het stadsbeeld.
Nieuwe locaties bushaltes niet duidelijk/ bekend
TEVEEL parkeerplaatsen moeten worden ingeleverd
Er moeten TEVEEL bomen worden gekapt en er blijft een loos middenstuk over.
Dit ontwerp biedt de meeste nadelen voor de natuur en is erg autogericht
Dit ontwerp is totaal onzin, voor de gene die aan de Kessler Stichting wonen, zijn dan nu genoodzaakt om door te rijden richting Dierselaan en daar halverwege terug te draaien om richting Veluweplein te gaan. No Go!!
Hoewel dit er op het eerste gezicht mooi uit ziet, is alleen al het feit dat er zo veel parkeerplaatsen verdwijnen een reden om dit niet te kiezen. De wijk kampt met een ENORM tekort aan parkeerplekken, na 20:00 uur is het nu al praktisch onmogelijk om je auto - op een normale manier - in de wijk te parkeren. Parkeergarage onder de la reyweg? Zou een hoop problemen oplossen.
Het is jammer dat er bomen gekapt moeten worden, maar hier komt ook weer een mooie groene strook voor terug.
De wijken zijn niet gebouwd op het aantal voertuigen. als men alle voertuigen legaal wil parkeren moeten er 500+ parkeerplaatsen bij. Een paar parkeerplaatsen weg of bij gaat dat probleem niet oplossen.
ik mis de bankjes om rustig te genieten van al het moois wat langs komt.
Ik denk dat dit gaat leiden tot meer files vanwege de vele auto's die willen keren om de kempstraat in te gaan en andersom.
Ik vraag mij af waar bus 25 en 26 gaan rijden? Moeten die gaan keren of wordt die gehele route aangepast is hier überhaupt wel met de HTM naar gekeken?
De busroute is niet ingetekend, dus wordt dat gedoe. Bus 25 en 26 zijn twee hele drukke lijnen, die mag je echt niet vergeten.