Spring naar inhoud

1. Kruispunt, bomen houden

De basis van het kruispunt blijft hetzelfde. Auto's die linksafgaan vanuit de Kempstraat of Terletstraat krijgen een aparte rijstrook. 

0
0
0

Kenmerken

  • Er komen aparte rijstroken voor auto's die linksaf gaan op de Kempstraat en Terletstraat. In de Terletstraat verdwijnen daarom een paar parkeerplaatsen
  • De doorstroming verbetert op de Kempstraat en Terletstraat
  • De doorstroming voor fietsers en voetgangers blijft gelijk. De verkeersveiligheid verbetert
  • Verkeerslichten blijven behouden
  • De meeste bomen blijven behouden
  • Er komen keerlussen voor auto’s aan beide kanten van het kruispunt
  • Voor de bushaltes zoeken we nog naar goede locaties

Bekijk de afbeeldingen

Klik op de groene pijlen om naar de volgende afbeelding te gaan. Bekijk de legenda voor meer uitleg bij de afbeeldingen. 

  • Afbeelding 1 van 5: Basisontwerp kruispunt, bomen houden

    In het midden loopt De La Reyweg. Aan de onderkant ligt de Terletstraat en aan de bovenkant de Kempstraat. De roze lijnen zijn fietspaden en de groene bollen zijn de bomen. De rode bollen zijn de bomen die we moeten kappen. De donkerrode vlakken zijn parkeerplaatsen.

    Vergroot de afbeelding
  • Afbeelding 2 van 5: Strook voor auto's die linksaf gaan op de Kempstraat en Terletstraat

    Op de Terletstraat en Kempstraat komt een aparte rijstrook voor auto’s die linksaf slaan. Hierdoor hebben auto’s en fietsers niet meer tegelijkertijd een groen verkeerslicht. Dit verbetert de verkeersveiligheid.

    Vergroot de afbeelding
  • Afbeelding 3 van 5: Fietspad aan de linkerkant van de Terletstraat

    Aan de linkerkant van de Terletstraat komt een fietspad. Dit fietspad komt in plaats van de bushalte. Er wordt nog gekeken naar een nieuwe locatie voor de bushalte. Aan de rechterkant vervallen de parkeerplekken.

    Vergroot de afbeelding
  • Afbeelding 4 van 5: Een paar te kappen bomen

    De rode bollen in het ontwerp zijn de bomen die we moet kappen.

    Vergroot de afbeelding
  • Afbeelding 5 van 5: Keerlussen op De La Reyweg

    Er komen keerlussen door de middenberm van De La Reyweg aan beide kanten van het kruispunt. Hierdoor hoeven auto’s niet meer te keren op het kruispunt.

    Vergroot de afbeelding

Reacties

Wat doet de gemeente met de reacties?

De gemeente bepaalt op basis van (1) de stemmen (hoeveel bewoners en ondernemers zijn voor) en (2) de genoemde voor- en nadelen waarom welk basisontwerp wordt uitgewerkt. Ook onderzoeken we met een model of het verkeer op- en rondom het kruispunt niet vastloopt. Loopt het te veel vast? Dan is een ontwerp niet altijd geschikt.

Daarnaast kijken we naar een aantal uitgangspunten, zoals:

  • Verbeteren van de verkeersveiligheid
  • Behoud van bomen en groen
  • Behoud van zoveel mogelijk parkeerplaatsen
  • Zorgen dat er niet meer files komen

Op basis van het basisontwerp maken we meerdere varianten waar je eind juni 2023 op kan reageren.

Voordelen

caro van der Heiden | 30 mei 2023 21:59

meeste bomen blijven behouden, dit vind ik belangrijk
doorstroming voetgangers en fietsers blijft gelijk
doorstroming autoverkeer kempstraat en terletstraat verbetert. Er zijn hier dus 3 uitgangspunten waaraan wordt voldaan.



irshaad Joemai | 4 juni 2023 23:41

Ook een goed ontwerp, alleen zorg ervoor dat de stoplicht voor afslaande auto’s niet op groen is voor rechtdoor rijdende fietsers



irshaad Joemai | 4 juni 2023 23:43

De keerlus vanuit het Veluweplein mag een stuk eerder… . de keerlus zodanig maken dat daar er niemand kan parkeren.



Fred Castenmiler | 6 juni 2023 14:35

Dit verbeterd de doorstroming en inderdaad ervoor zorgen dat fietsers en voetgangers rood hebben als het verkeer voor rechtsaf de La Reyweg op gaat anders blijven de files bestaan in de Terletstraat.



Bas Oort | 9 juni 2023 07:13

Het ziet er veiliger/overzichtelijker uit dan de oude situatie.



Nadelen

caro van der Heiden | 30 mei 2023 22:03

parkeerplaatsen worden weggehaald, hoeveel is onduidelijk.
Onduidelijk is waar de bushaltes worden geplaatst, liever niet de haltes laten vervallen, er zijn veel ouderen die hier gebruik van maken omdat zij slecht kunnen lopen.



Fred Castenmiler | 6 juni 2023 14:38

Veel parkeerplaatsen en bomen verdwijnen. Parkeerdruk is nu al te hoog.



Jesse Kremer | 14 juni 2023 13:23

Verkeerslichten blijven, doorstroom voor fietsers verbetert niet. Moedigt automobilisten niet aan om snelheid te minderen.



Bekijk de andere ontwerpen

2. Kruispunt, aparte rijstroken

Aparte rijstroken voor afslaand verkeer. 

Bekijk de reacties

3. Rotonde

Een rotonde zonder verkeerslichten. 

Bekijk de reacties

4. Lange uitgerekte rotonde

Middenstuk van het kruispunt is dicht voor auto’s.

Bekijk de reacties

Deel dit ontwerp:

Login om verder te gaan

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief





Geef mij een nieuwe code

Annuleren