De gemeente wil het kruispunt opnieuw inrichten en kijkt hoe de pleinen aan beide zijden van de Kempstraat groener gemaakt kunnen worden. Wat wil jij graag veranderen aan het kruispunt en de pleinen en wat moet vooral zo blijven? Dit kon je tot en met 30 april laten weten.
Er zijn verkeerslichten op het kruispunt
Het is een druk kruispunt met veel autoverkeer
Er lopen verschillende fietsroutes over het kruispunt
Er gebeuren regelmatig ongelukken tussen auto’s en voetgangers of fietsers
Er zijn bushaltes vlak bij het kruispunt voor bus 25 en 26
In de Terletstraat is maar aan een kant van de weg een fietsstrook
In het midden van De La Reyweg ligt een groene middenberm met veel bomen
Op de pleinen in de Kempstraat is weinig groen. Er staan wel bankjes om elkaar te ontmoeten
Het kruispunt gezien vanaf de hoek van de Kempstraat en De la Reyweg.
Het kruispunt gezien vanuit de Terletstraat.
Aan de linker- en rechterkant zijn de twee pleinen in de Kempstraat te zien.
Een van de pleinen in de Kempstraat met bankjes waar mensen elkaar kunnen ontmoeten.
Hoe maken we het kruispunt verkeersveiliger?
Hoe maken we de twee pleinen op de Kempstraat groener?
Hoe richten we de omgeving van het kruispunt verder in? Denk aan parkeerplekken voor fietsen, bankjes en prullenbakken.
Hoe richten we de twee pleinen op de Kempstraat verder in? Denk aan parkeerplekken voor fietsen, bankjes en prullenbakken.
De verkeersveiligheid op het kruispunt moet verbeterd worden.
De twee pleinen op de Kempstraat moeten groener worden.
Lees op de projectpagina meer over wat er al vaststaat voor dit project.
Wat wil jij graag veranderen aan het kruispunt en de twee pleinen op de Kempstraat?
Een breder fietspad, dat auto’s te gast zijn en een maximumsnelheid van 30km per uur. Desnoods dit afdwingen door verhogingen op de weg. Vooral voor fietsers moet dit een veilige route worden.
Nog breder????? Er lopen daar goed afgebakende fietspaden Ze versmallen alle wegen terwijl er steeds meer auto,s zijn daardoor loopt alles vast Dus liever bredere wegen hulpdiensten kunnen er nooit langs
Hele kruispunt in de kliko en er een rotonde van maken allicht?
Volgens mij werkt dat elders in de stad ook best aardig zoals iets verderop De La Reyweg / Dierenselaan.
De ervaringen met dit soort projecten heeft mij tot nu geleerd dat wij als burger niks meer kunnen inbrengen , alles ligt al vast, wij doen alleen maar mee om de zg democratie te handhaven.
Oke, wat er verandert zou kunnen worden is de stoplichten links recht afslaan voor alle vier de wegen in te voeren, daarnaast moeten de bushaltes verder van de stoplichten worden verplaatst, tevens moeten er camera's komen voor asociaal rijgedrag, er is genoeg groen in op die wegen en plein.
- Verbetering afstemming verkeerslichten
- Er wordt veel door rood gereden, wat het nodige gevaar oplevert, wellicht flitspalen
- Bushalte op de Terletstraat verplaatsen naar de Kempstraat
- groener maken is een prima idee, zorg wel voor overzicht voor het verkeer.
De stoplichten moeten beter afgestemd worden. Bijv bij de stoplicht richting dierselaan vanuit Zuiderpark. Als je daar een u bocht wilt maken naar Zuiderpark kom je soms een groen licht van fietsers en voetgangers tegen. En mocht je van kempstraat komen en je wilt links af dan creëer je per direct file voor de mensen die rechtdoor willen. En inderdaad de bushalte moet verder de straat in NIET in kempstraat die is al druk zat namelijk. zeker als je van een zijstraat wilt invoegen. (1/2)
Kwa oplossingen zou er bijvoorbeeld een weg voor een u bocht. Bushalte wat verder de straat in. Stoplichten instemmen en voor 1 zijde van de weg een fietsstrook en de stoplicht voor de fietser aanpassen zodat het overeen komt met de nieuwe fietspad. Wel is het belangrijk dat we niet nog minder parkeerplekken krijgen door de aanpassingen. Want we komen al veeels tekort. Kijk maar om 1 uur snachts iedereen staat op de stoep geparkeerd.
Helemaal mee eens, behalve met de opmerking over parkeerplaatsen. Auto's nemen al te veel ruimte in in de openbare ruimte.
Blijkbaar wilt de gemeente een soort van gazastrook opzetten in schilderswijk en transvaal.
Een rotonde of de stoplichten zo afstellen dat de fietsers en voetgangers niet gelijk groen hebben met het autoverkeer dat veroorzaakt veel filevorming.
Ik denk dat de bushalte daar opgeheven moet worden. Voor bus 25 een halte maken in de kempstraat. Bus 26 heeft al 2 bushaltes dichtbij de huidige bushalte vlak bij de kruising. Verder het verkeer vanuit 1 richting tegelijk laten rijden dan stromt het beter door.
Mooie ruime rotonde van maken zoals bij de Dierenselaan, veel groener en veiliger. Ruim baan voor de fietsers, en gelijk de de la reyweg en wegen eromheen 30km zones maken.
graag meer groen en de snelheid naar 30km , ivm de hoge snelheden van voertuigen in de rustige uren, met de nodige lawaai.
verdubbelen van de parkeer gelegenheid om de druk in de wijk te verminderen ook ivm vele evenementen in het zuiderpark.
max snelheid van 15km voor fietsen ivm de vele ongelukken en bijna ongelukken.
verkeer snelheid naar 30 km
aparte fietsstrook , 1 richtings verkeer waar mogelijk
meer parkeer mogelijkheid ipv meer rijbanen.
doodlopend richting hobbemaplein.
1. Kruispunt is gevaarlijk voor fietsers, met name richting Terletstraat. In deze straat moeten sowieso vrijliggende fietspaden komen. Mogelijk de bushalte verder de Terletstraat inleggen en een aantal parkeerplaatsen weghalen om meer ruimte te maken voor verkeer wat de Terletsraat inrijdt vanuit de De La Reyweg. Ook denken aan een rotonde ipv kruispunt, kan mogelijk verkeerdoorstroom doen verbeteren.
2. Meer groen in de Terletstraat.
3. Mbt pleinen, meer plek voor parkeren fiets/deelscooters?
Betere doorstroming van auto's. De De La Rey weg staat elke dag vast tot aan de Hoefkade/Troelstrakade in beide richtingen. Een kom aub niet met oplossing die het autoverkeer nog moeilijker zullen maken (zoals we gezien hebben op de Schalk Burgerstaat, Zuiderparklaan, VeluwePlein), sinds die "verbeteringen" is het daar een drama op de weg.
Betere doorstroming van auto's. De De La Rey weg staat elke dag vast tot aan de Hoefkade/Troelstrakade in beide richtingen. Een kom aub niet met oplossing die het autoverkeer nog moeilijker zullen maken (zoals we gezien hebben op de Schalk Burgerstaat, Zuiderparklaan, VeluwePlein), sinds die "verbeteringen" is het daar een drama op de weg.
Graag niet weer alles versmallen Kempstraat is ook veel te smal gemaakt !!!!
Pleintjes inderdaad vergroenen
-de twee haltes van Terletstraat verplaatsen naar de pleinen.
-45km wagens weren van het plein.
-stenen bloembakken neerzetten op het plein.
-voetgangers-en fiets verkeerslichten op rood, wanneer auto verkeerslichten op groen staan.
-flitspalen voor rood en snelheid neerzetten in alle richtingen. Levert geld op.
- vanaf de Veluweplein richting kempstraat een u-turn voor de verkeerslichten. Zoals bij de andere delen.
-Stoplichten langer op groen laten tijdens spits.
Gezien het een verbetering van de wijk is om overal pollers neer te zetten waardoor iedereen op dezelfde route uitkomt gecombineerd met de toeristische plekjes zoals de Haagse markt wat meer drukte veroorzaakt, gecombineerd met stoplichten van voetgangers en auto's die tegelijkertijd op groen staan een bus die ook nog eens een keer door een krappe straat rijdt. Misschien moet je dit eerst verbeteren ipv de pleintjes groener maken.
Doe voor de fiets en voetpad een ondergrondse doorgang.
en voor de auto's een rotonde.
De Verkeerslichten beter afstellen. Bushaltes zijn prima niets aan veranderen. Een rotonde alhoewel ik daar toch sterk over twijfel i.v.m. de lijnbussen. Als ik naar het Soetdijkseplein kijk vindt ik dat niet veiliger geworden voor de fietsers.
De bankjes op het plein zie ik zelden of nooit mensen zitten. Is ook niet echt aangenaam tussen al het verkeer. Vergroenen waar mogelijk. De wijk is al erg versteend. Qua parkeerplaatsen, wel laten we daar maar niet over beginnen.
Fietsers zouden hier rechtdoor moeten kunnen oversteken, in plaats van met een bocht of om (gevaarlijke) metselwerkjes en stoepbanden in het wegdek. Bij rood licht moewn wachtende fietsers de fietsers uit andere richtingen (die groen licht hebben) nirt moeen belemmeren. Tenslotte: let op de plaatsing van de knoppen en overweeg of het voor de doorstroming (rechtsaf) niet beter is die aan de linkerkant te plaatsen, zodat rechtsaf fietsverkeer niet wordt gehinderd door wachtenden.
Het kruispunt is op zich veilig voor verkeer.
Zowel langzaam als wel snelverkeer kunnen veilig het kruispunt oversteken.
Het vreemde bochtje voor fietsers hoek de lareyweg terletstr zou beter kunnen. Fietsers rijden direct de terletstr in ipv via het bochtje.
Er kunnen perken die wat hoger dan de stoep liggen gemaakt worden waar de borders als bankjes kunnen worden gebruikt.
Mooie niet te hoog groeiende boompjes erin met gevarieerde planten die per seizoen in bloei staan.
Succes!
Ik zou graag meer parkeerplaatsen willen.
De huidige voor de rest hoeft er weinig te veranderen.
Ik zou graag meer parkeerplaatsen zien op de la reyweg. Parkeren hier in de wijk is een grote probleem, wat bekend is bij de gemeente. Helaas wordt daar niets aan gedaan. Het groener maken van de buurt moet niet ten kosten gaan van de parkeerplaatsen. Dit zou voor een grotere probleem zorgen.
Daarnaast hebben de 'verbeteringen' om de doorstroom van het verkeer soepeler te laten verlopen voor extra druktes gezorgd. Het is iedere dag chaostisch op de weg.
Minder auto's! De wijk is van de mensen. Vervoer met de fiets en openbaar vervoer toegankelijker maken.
Wat vindt je prettig aan het kruispunt en de twee pleinen zoals het nu is? Wat moet vooral zo blijven?
Niks prettigs aan veel te druk gevaarlijk
Behoud zoveel mogelijk de bomen eromheen.
2 pleinen moeten blijven zoals het is, mensen kunnen elkaar hier ontmoeten, praten, zitten.
Prima kruispunt. Alleen: er zou heel regelmatig een agent of andere bevoegde persoon aanwezig moeten zijn om iedereen die door rood rijdt of zich anderszins niet aan de regels houdt een vette bekeuring te geven!
Er gebeuren op dit kruispunt veel ongelukken. Door het kruispunt anders in te richten voor fietsers, voetgangers en auto’s wordt het kruispunt veiliger voor al het verkeer. De twee pleinen op de Kempstraat aan beide kanten van de Kempstraat, ter hoogte van nummer 268 en 211, zijn versteend. Door de twee pleinen op de Kempstraat groener te maken en bomen te planten, is het in de zomer minder warm op de pleinen.
Werk aan de Wijk
De nieuwe tram is een van de projecten die de komende tijd in Transvaal en Schilderswijk bezig is. Het is onderdeel van Werk aan de Wijk.